Kõik hea tuleb Jumalalt (Psalm 16)

Psalm 16

Kaitse mind, Jumal,sest ma otsin pelgupaika sinu juures! Ma ütlesin Issandale:„Sina oled mu Issand,ei mul ole head ilma sinuta." Ja pühade kohta maa peal ma ütlesin:„Nemad on need aulised,kellest mul on väga hea meel.” Palju piina saab neile,kes ruttavad teise jumala järele;ma ei taha valada nende vereohvreidega võtta nende nimesid oma huultele. Issand on mu põllu- ja mu karikaosa;sina hoiad alles,mis ma liisu teel olen saanud. Mõõdunöörid on mulle langenudmeeldivate paikade peale,ka on pärisosa ilus mu meelest. Ma tänan Issandat,kes mulle on nõu andnud;isegi öösiti manitsevad mind mu neerud. Ma pean Issandat alati oma silma ees,ma ei kõigu,sest tema on mu paremal pool. Sellepärast rõõmutseb mu südaja mu hing ilutseb;ka mu ihu võib julgesti elada. Sest sina ei jäta mu hinge surmavalla kätteega lase oma vagal näha kõdunemist. Sina annad mulle teada elu teeraja;rõõmu on rohkesti su palge ees,meeldivaid asju on su paremas käes alatiseks.

Siit psalmist õpime, et meil ei ole head ilma Jumalata ning et Jumalal on meie jaoks lõputult head.

Esiteks meenutab see tõsiasja, et meie võime eristada head ja halba tuleb Jumalalt. Tänapäeval on muidugi populaarne väita selle vastu, et kõik on subjektiivne ja et seda on isegi moraal. Ent selline retoorika võtab lõpuks võimaluse ka näiteks vägivalda hukka mõista. Kui kuulaja soovib, võib selle apologeetilise teemaga end rohkem kurssi viia näiteks C.S.Lewise raamatuid lugedes. Hetkel aga naaseme tänase psalmi juurde ja meenutame Taaveti sõnu: “Sina oled mu Issand, ei ole mul head ilma Sinuta.”

Kõige hea eest, mis meil on, saame olla tänulikud Jumalale. Jaakobuse kiri kinnitab seda, öeldes: “Iga hea and ja iga täiuslik kink tuleb ülalt, valguste Isalt, kelle juures ei ole muutust ega varjutuste varju.” (Jk 1:17)

Psalmist Taaveti elu polnud kerge. Kuningana oli tema õlul väga suur vastutus ning paljud kadestasid tema võimu ja ihkasid teda kukutada. Taavet pidi kannatama nii oma vaenlaste vihategude kui iseenda eksimuste pärast. Psalmis 16 selgitab Taavet, kust leiab ta jõudu elamiseks. Ta ütleb: “Ma pean Issandat alati oma silma ees, ma ei kõigu, sest tema on mu paremal pool. Sellepärast rõõmutseb mu süda ja mu hing ilutseb, ka mu ihu võib julgesti elada.”

Jumal oli Taavetile toeks ja julgustuseks ning seda igatseb Jumal olla ka Sinule ja minule. Jumal on meiega isegi meie kannatustes ning Jeesuse peale vaadates võime näha, et Jumal ise kannatab koos meiega. Esimesest Peetruse kirjast võime lugeda: “Kogu armu Jumal, kes teid on kutsunud oma igavesse kirkusesse Kristuses Jeesuses, parandab kinnitab, tugevdab ja toetab teid, kes te üürikest aega olete kannatanud.” (1Pt 5: 10)

Psalmi 16 viimane salm suunab meid kõiki mõtlema Jumala headusele, öeldes: “Sina annad mulle teada elu teeraja; rõõmu on rohkesti su palge ees, meeldivaid asju on su paremas käes alatiseks.” Olen seda salmi kasutanud korduvalt inimeste eest palvetades. See salm kinnitab nii noori kui vanu. Noortel on ees kaalukad valikud, nad tunnevad palju ärevust lõpututest võimalustest. Selle kõige keskel on neil väga kinnitav teada, et armastav Taevaisa annab teada nende elu teeraja.

Ning neid, kes on eluõhtul ja oma suured valikud teinud, saab sügavalt kinnitada ja rõõmustada teadmine, et “meeldivaid asju on Jumala paremas käes alatiseks.” Ükskõik, mis vanuses Sina, hea raadiokuulaja, täna oled, Jumalal on alati Sinu jaoks häid asju varuks. Tema igatseb kinkida Sulle rahu ja rõõmu Pühas Vaimus (Rm 14:17). Tema tahab anda Sulle jõudu armastada ja andestada. Tema tahab Sind tervendada.

Kõige suurem kingitus Jumalalt on aga see, et Ta kutsub meid enda ligiollu. Me ei pea surma kartma, vaid võime usaldada oma elu Jeesusele, kes võitis surma. Jeesus ise tõotas, et kes Temasse usub, see elab isegi siis, kui ta sureb (Jh 11:25). Seda meenutab meile ka Taavet, kui ta Psalmis 16 ütleb: “Sina ei jäta mu hinge surmavalla kätte.”

Kuula audio-versiooni 20.10.2019 Piiblivõtme saatest

Kommentaarid

Populaarsed postitused